Lássuk csak milyen iratokra van szükséged, az új munkahelyeden, a munkaszerződéshez:
- Érvényes személyigazolvány.
- Lakcímkártya.
- TAJ kártya.
- Adóazonosító kártya, ha még nem rendelkezel vele, akkor a NAV - nál (régen APEH) kell igényelned!
- Folyószámlaszám, ha nincs bármelyik pénzintézetnél pótolhatod. Ajánlott megérdeklődni, hogy a munkáltatód melyik bankkal áll kapcsolatban, mert esetlegesen mint munkavállalójuk kedvezményeket vehetsz igénybe az adott banknál.
- Egyre több helyen kérnek 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt, melyet a postán keresztül lehet igényelni.
- Ha regisztrált munkanélküli vagy, akkor a Munkaügyi Központon keresztül igényelhetsz Start kártyát, melynek segítségével a leendő munkaadód - ha alkalmazásba vesz - állami támogatáshoz juthat.
- Igazolványképet is kérhetnek, a személyi kartonod összeállításához.
- Iskolai bizonyítványok, érettségi bizonyítvány, diploma stb., ezekre is szükség van.
- Jó tanács!
Az irataid (személyigazolvány, lakcímkártya) fénymásolásához hozzájárulásodat kell kérniük, melyet meg is tagadhatsz (adatvédelmi jogokat sért a másolásuk)!